2016(e)ko urriakren 27(a)

PBI: Proiektuen Bidezko Ikaskuntza

Motibagarria, integrala, bizia, kooperatiboa, praktikoa... Proiektuen Bidezko Ikaskuntza (PBI) metodologia gomendagarria da eta horregatik Vitoria-Gasteizko Berritzegunean lan talde bat sortu da. 

PBI lan taldeak ikastaro bat antolatu du eta lehenengo saioan (urriaren 27an) Ana Larrañagak eta Miren Laguardiak, San Martin Agirre Herri Eskolako irakasleek esperientzia azaldu dute. (Aurkezpena, hemen)


 
“Dime y lo olvido, enséñame y lo recuerdo, involúcrame y lo aprendo”  
B. Franklinaren esaldia buruan, Ana eta Miren hasi ziren metodologia garatzen.

Priektua diseinatzeko kontuan hartu behar da:
- Helburuak, edukiak, gaitasunak, jarduerak, materiala, taldekatzea, ebaluazio irizpideak, familiei helarazi beharreko informazioa.
- Guztia, kurrikulumean oinarrituta.
- Txantiloia (bidea markatzeko)
- Jarduerak… eta aurkezpena. Anak aipatu duen bezala, “Contar la experiencia vivida nos permite estructurar el pensamiento, otorgar sentido a lo aprendido, compartir lo que para cual es significativo, aprender a transferir conocimientos a otras circunstancias”.

Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzako lehengo zikloanTxokoetako zirkulazioa dago: “Entran y salen libremente de las aulas para ir de un txoko a otro y elegir las actividades que más despiertan su interes en cada momento”. Honi esker lortzen da:
- Autorregulazioa = giroa lasaitzen da.
- Aniztasunari erantzun: gustu, izakera, gaitasunak…
- Sormena, elkarlana, autonomia…
- Aztertu, interakzioa.
- Irakaslea languntzailea bihurtzen da.

Anak eta Mirenek azpimarratu dute irakasleriaren rola oso garrantzitsua dela. Astean, bi saio dauzkate biltzeko eta antolatzeko proiektuak (interdisziplinarrak direlako).
Irakasleari eskatzen dio:
- Etengabeko formazioa, elkarlana, koordinazioa, autoebaluazioa, dedikazioa, inplikazioa…
Adibide baten aurkezpena, hemen.

Ikastetxe batzuk iadanik proiektuen bidez lan egiten ari dira eta Berritzeguneko laguntza jasotzen ari dira.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina